Date
Breast Cancer Ribbon

Selamat Hari Lahir

posted by:
ummie_mirahaziq

Selamat hari lahir my sweet princess...Erm..hari nie cukup umur kakak 2 tahun..cepat tul masa. Ummie doakan semoga anak ummie akan jadi seoarang anak yang berjaya di dunia dan akhirat..Ummie dan ayah sayang sangat dekat kakak.

Saat kelahiran Nur Amirah Husna

20.12.2006 ada tarikh bermakna bagi diriku.Kenapa??Itulah tarikh penikahan aku dengan En.Mohamad Faizal.Bahagia rasanya..semoga hub.pernikahan ini kekal untuk selamanya.Saat aku disahkan mengandung, tuhan saja yang tahu. Syukur alhamdulilah sepanjang mengandung aku kurang alami alahan yang teruk..cuma pada awal kehamilan saja. Aku dijangka bersalin pada 13 Oktober 2007. Tak sabar rasanya nak menanti kelahirannya.

Nampaknya tahun nie aku berpuasa penuh la...wah dah la firstime berpuasa bersama suami,firstime preegy,firstime beraya sebagai menantu...kira firstime ler semuanya..he..he..selera mkn biasa la..makin menjadi hingga berat ku lebih 20 kg..besarnyer badan...ketika hari terakhir berpuasa, lepas imsak..aku mengadu sakit every 5 minit, erm..nie sakit aper plak...Suamiku dah risau...aku lak cakap sakit biasa kot..maklumla org tak pernah rasa nk bersalin...kebetulan ktorang mmg tak amik cuti so cdg hari last tu berkerja ler..pastu baru balik kg untuk beraya.

Tunggu punya tunggu sakit makin kerap...Lantas husband ku terus ajak g hospital. Aku pun ikut jer..tapi sempat lagi snap gambar sebelu bertolak tu..he..he..Sampai di hospital, nurse membantu ku...tapi time tu leh jalan lagi...Doc. check tgk bukaan dh 4 cm...dlm hatiku berkata..eh nak bersalin ker nie...tapi tak pecah air ketuban pun??kompius...mayb tanda aku bersalin lain kot...so setelah book bilik...husband ku duduk menemani aku di labour room.Alhamdulilah sepanjang tempoh proses sakit ..husband sentiasa memberi semangat pdku..dalam sekitar pukul 3.00 ptg sakitku semakin kuat..Ya..Allah sakitnya....Dalam sakit tu aku sempat lg tgk jam dah dekat kul 4.00, kul beraper nk bersalin nie...tanganku sentiasa mengenggam tangan suamiku.. Sampai meninggalkan kesan la..dekat tangan dia...sian abg...

Kontraksi makin kerap dan bukaan semakin banyak, tepat kul 5.08 ptg pada 12.10.07 bersamaan 29 Ramadhan 1428h..lahir seoarang puteri seberat 3.5 kg di Pusat Rawatan Islam Ar-Ridzuan,Ipoh...alhamdulilah...nampak nya ummie ngan ayah beraya di hospital la...wah firstime lagi..beraya di hospital...Ya allah terima kasih di atas anugerah yang berharga ini..Hadiah syawal yang begitu bermakna...Di pagi raya ketika semua org sedang berhari raya...aku dan suami berangkat pulang membawa cucu sulung keluargaku ke kampung...wah firstime lagi nie...beraya ngan new baby....




Itulah serba sedikit story ttg kelahiran Nur Amirah Husna.
Kakak dah besar dah....
kakak n ayah

kakak n ummie
kakak n adik haziq

hr

2 Responses to “Selamat Hari Lahir”

  1. hapi besday wat adik Nur Amirah Husna.. semoga menjadi anak yg baik dunia dn akhirat.. amin.

Leave a Reply

Tetamu yg melawat

counter website design
Provided by website design companies guide.

meh ler rajin2 klik

Deliagarden

Dikuasakan oleh Blogger.

Followers